Depilacja laserowa - fakty, mity. Początek moich zabiegów



Depilacja laserowa - temat coraz bardziej znany we wszelkiego rodzaju mediach kosmetycznych. Dla mnie - nieco znany z autopsji. I co tu nie mówić - przez pewien czas miałam nie najlepsze zdanie o tej metodzie usuwania owłosienia. Powód jest prozaiczny - przeszłam kilka zabiegów (7) depilacji laserowej wąsika, po których zaprzestaniu wszystko radośnie odrosło. Szkoda tylko, że w momencie, gdy włoski zaczęły magicznie odrastać nie pomyślałam o tym, że być może stoją za tym zawirowania hormonalne - ale o tym niżej.

Tym razem, dzięki współpracy z siecią Depilacja.pl, zamierzam ponownie podejść do sprawy - tym razem czeka mnie spotkanie z laserem LightSheer Duet. Ciekawe, jak będzie tym razem ;).


Nie będę jednak ukrywać - potrwa to pewnie kilka miesięcy, bo zabiegi mają być powtarzane "do skutku";). A jest co usuwać - wstępnie rozmawiałam z konsultantką o twarzy (wąsik + broda), okolicy międzypiersiowej i pachach. Moje zawirowania hormonalne zostawiły mi w spadku niechciane owłosienie w tych rejonach i jestem bardzo zainteresowana pozbyciem się go na zawsze ;). Poza oczywistymi względami estetycznymi mam problem z usuwaniem owłosienia w każdym rejonie ciała, ponieważ:
  • golenie podrażnia mi skórę (poza tym na twarzy jednak wolałabym tego uniknąć z wiadomych względów);
  • stosowanie plastrów z woskiem i depilatora wywołuje masowe wrastanie włosów, niezależnie od stosowanej przed i po zabiegu pielęgnacji (a wierzcie mi, próbowałam już wszystkiego...);
  • na twarzy w zasadzie mogę stosować tylko pęsetę (ze względu na wyżej wymienione problemy - a jest co wyrywać).
Nadzieje mam więc spore ;). Owłosienie klatki piersiowej i pach z całą pewnością spełnia wymagania do depilacji laserowej (jest ciemne), natomiast na twarzy - z brodą nie powinno być problemów, ale czy uda się coś podziałać z wąsikiem - dowiem się na wizycie (tu włosy są cieńsze i jakby jaśniejsze - ale może wynika to z ich grubości?).

Depilacja laserowa, także ze względu na swoją cenę, wzbudza wiele emocji i wątpliwości. Postaram się tutaj odpowiedzieć na niektóre z nich ;).

Czy depilacja laserowa trwale usuwa owłosienie?

Tak, ale nie każde. Najbardziej podatne na usunięcie są włosy grube i ciemne. Zawierają one najwięcej barwnika - melaniny, który pochłania światło lasera i zamienia je w ciepło. Temperatura niszczy część mieszka włosowego zwaną macierzą (odpowiedzialną za odrastanie i wzrost włosów) - bez niej nowy włos nie powstanie ;). Problem zaczyna się przy włosach jasnych, blond, siwych lub rudych. Niektóre marki czy salony kosmetyczne chwalą się posiadaniem laserów, które usuwają takie owłosienie, jednak ich skuteczność jest znikoma.

Należy również pamiętać o tym, że zawirowania hormonalne (w szczególności u kobiet) mogą spowodować w przyszłości pojawienie się nowych włosków w miejscach poddanych zabiegom. Dotyczy to jednak mieszków uśpionych, z których w czasie trwania zabiegów depilacji laserowej włoski nie wyrastały w ogóle, a które po hormonalnym boomie w organizmie zostały uruchomione.

Czy do całkowitego usunięcia włosków wystarczy 1/3/7/miliard zabiegów? (niewłaściwe skreślić ;))

Ilość potrzebnych zabiegów to kwestia indywidualna, jednak nie ma co liczyć na pełne usunięcie owłosienia po jednym zabiegu. Włosy na naszym ciele są w różnych etapach wzrostu i zwykle potrzeba od 3 do 7 zabiegów na to, by wszystkie uchwycić w fazie wzrostu (a nie uśpienia ;)) i potraktować wiązką lasera. Z każdym zabiegiem włosków powinno być jednak coraz mniej.

Czy latem można stosować depilację laserową?

Oczywiście, ale powinno się wtedy chronić rejony poddawane zabiegom przed dodatkowymi porcjami promieniowania słonecznego. Depilacja laserowa bikini czy pach nie stanowi problemu (tych rejonów raczej nie opalamy ;)), jednak pozostałe obszary powinniśmy chronić kremem z wysokim filtrem (SPF 50+).

Czy depilacja laserowa boli? Czy skóra jest podrażniona po zabiegu?

Odczucia bólowe są kwestią dość indywidualną, jednak przy dobrze dobranej mocy lasera można mówić raczej o ewentualnym dyskomforcie niż bólu ;). Sama odczuwałam jedynie mocne ciepło - daleko temu było do uczucia oparzenia ;). Skóra może być zaczerwieniona po zabiegu, jednak maksymalnie po kilkunastu godzinach ślady zanikają.

Czy depilacja laserowa i IPL to to samo? Czy urządzenia do domowej depilacji laserowej są podobnie skuteczne?

Nie, nie, nie i jeszcze raz nie. IPL nie stosuje lasera, tylko światło o różnej długości fali (przez co działa nie tylko na włos, ale też na okoliczne tkanki). Bywa, że zamiast usuwać, jedynie czasowo spowalnia wzrost włosów - jego skuteczność jest dość wybiórcza. W domowych urządzeniach do "depilacji laserowej" stosowana jest właśnie technologia IPL, dlatego też nie są tak skuteczne jak lasery medyczne.

Trzymajcie za mnie kciuki i koniecznie dajcie znać o Waszych depilacyjnych patentach (w każdej możliwej metodzie ;)).

Komentarze

  1. Świetna sprawa, sama chętnie bym się poddała takiej depilacji

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, ja troszke w innym temacie bo jestem na etapie poszukiwania dobrze nawilzajacego kremu pod oczy I bardzo prosze podpowiedz czy ten krem Bialy Jelen dermo natura bardziej nawilzy czy natlusci skore pod oczami?

    Aqua, Cetearyl Alcohol, Caprylic/Capric Triglyceride, Cichorium Intybus Root Oligosaccharides, Glycerin, Rosa Rubiginosa Seed Oil, Isopropyl Isostearate, Dimethyl Isosorbide, Butyrospermum Parkii Butter, Silybum Marianum Seed Oil, Hydrolyzed Collagen, Sesamum Indicum Seed Extract, Caesalpinia Spinosa Gum, Passiflora Edulis Fruit Extract, Saccharum Officinarum Extract, Citrus Limon Fruit Extract, Ananas Sativus Fruit Extract, Vitis Vinifera Fruit Extract, Rosa Centifolia Flower Extract, Jasminum Officinale Flower Extract, Bellis Perennis Flower Extract, Dicetyl Phosphate, Ceteth-10 Phosphate, Xanthan Gum, Sodium Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Polyisobutene, Caprylyl/Capryl Glucoside, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Parfum, Triethanolamine

    Dziekuje,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na sucho, czyli po samym składzie - to kosmetyk głównie natłuszczający, ale i nawilżacze też w nim znajdziesz ;) Na zimę zapowiada się całkiem nieźle ;)

      Usuń
    2. Ooo to cieszę się I dzięki za odpowiedź :-)

      Buziaki,
      Marta

      Usuń
  3. Hej, ja zdecydowałam się na depilację laserem Vectus. Jestem po 3 zabiegach na pachy i 2 na wąsik. Do tej pory uważałam się za osobę o wysokim progu bólu, jednak teraz zmieniam zdanie ;) Na szczęście widzę już pierwsze efekty, to mnie motywuje do przetrwania kolejnych zabiegów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mnie tak :/ Z każdym zabiegiem zwiększana jest moc lasera, gdyby zabiega trwał więcej niż kilka minut nie wiem czy bym wytrzymała. Głowice chłodzące stosowane przez kosmetyczkę też mi średnio pomagają...

      Usuń
    2. Niestety - te głowice dość szybko się nagrzewają w trakcie zabiegu -.-

      Usuń
  4. Ja dziś miałam 4 zabieg i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona

    OdpowiedzUsuń
  5. O to zobacz to mamy dokładnie takie sam depilacyjny problem. U mnie też mnóstwo niechcianych włosów i w dodatku ciemnych. Od depilatora wrastają, golenie podrażnia. Wosk podrażnia szczególnie właśnie na twarzy. Potem przez długo walczę z wypryskami. Depilacja laserowa marzy mi się od dawna :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje tak całkiem rasowo nie są czarne, więc trochę obawiam się, czy laser się sprawdzi ;)

      Usuń
  6. Trzymam kciuki :) Ja byłam już na trzeciej depilacji,widzę efekty,oczywiście włoski jeszcze rosną (nogi,pachy),ale dużo mniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie i ja mam nadzieję na super efekt :D

      Usuń
  7. Kusi mnie by poddać się takiemu zabiegowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko przed Tobą - oby metoda się sprawdziła ;)

      Usuń
  8. Jestem po 2 zabiegach depilacji pach jak do tej pory. Właśnie laserem o którym piszesz Light Sheer i faktycznie pachy ma gładkie i czekam aż coś tam zacznie mi wyrastac małe włoski widzę w niktórych miejscach, ale tak jak mówiłaś to normalne bo niektóre włosy będą w fazie uśpienia. Trzeba podejść do tematu rozsądnie po prostu. Sama robiłam zabieg w laser care w Warszawie. Na stronie mają zdjęcia przed i po depilacji http://lasercare.pl/pl/depilacja-laserowa-dla-kobiet.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym tak chciała :D

      Usuń
    2. Jestem po 3 zabiegach depilacji bikini. Mieszkam w Łodzi i szukałam salonu w swoim mieście. Wybrałam Laser Delux bo miał bardzo dobre opinie. Powiem Wam, że mają świetny laser Lightsheer. Depilacja bikini może nie należy do super przyjemnych ale jest do przeżycia. Macie tutaj artykuł fany o rodzajach depilacji bikini :) JA wybrałam brazylijska i juz sie nie mogę doczekac skonczenia całej serii :)

      Usuń
    3. Mnie bardziej bolały pachy od bikini xD

      Usuń
  9. Po porodzie też idę na laser. Podobnie jak Ty, mam zaburzenia hormonalne i zarostem mogę dorównać niejednemu młodzieńcowi... Wąs, broda, baczki i szyja to moje priorytety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A idź, znam to - u mnie kumulacja to broda i wąsik -.-

      Usuń
  10. Moim największym kompleksem od dziecka były długie, gęste i ciemne włosy na rękach.. Rok temu zdecydowałam się na depilację laserem o którym Pani pisze w poście. Jestem po 4 zabiegach (w międzyczasie miałam przerwę 4 miesięczną ze względu na wakacje). Szczerze polecam osobom, które mają kompleksy z powodu włosów na ciele. Bardzo skuteczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz miała jeszcze kolejne czy efekt już Cię zadowala? ;)

      Usuń
  11. A Ty przypadkiem nie masz skóry ze skłonnością do pękania naczynek? Ja taką mam... ale chciałabym się zdecydować na depilację laserową bikini i pach. Na nogi niestety boję się ryzykować. Myślisz, że bikini i pachy to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, przy -5 stopniach mam tylko czerwony nos + jeden żylak ;). W rejonach bikini i pach nic złego nie powinno się wydarzyć ;)

      Usuń
  12. No ja walcze z wloskami na twarzy od prawie roku. Mialam chyba z 12 sesji juz. Duzo pomoglo ale jeszcze nadal mam jakies wyskoki. Tylko, ze przyznac musze, ze bylam bardzo ciezkim przypadkiem. Troche mnie to trzasnelo po kieszeni no ale jeszcze daje sobie szanse.

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam ten sam problem z włoskami na twarzy :( Okropne to jest wkoło chodzisz i myślisz kiedy to się skończy :/ Mnie wystarczyło 7 zabiegów i mam spokój. Co za ulga! Zabiegi robiłam light sheer w Laser Delux w Krakowiehttp://www.laserdelux.pl/krakow/depilacja-laserowa a Ty? Co Ci powiedziała kosmetolog? Dlaczego jesteś ciężkim przypadkiem? Chyba jedynie hormony mogą mieć na to wpływ nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimku, przecież napisałam o moich problemach hormonalnych w poście - dlatego odrosły i pewnie dlatego co jakiś czas będę musiała zabiegi powtarzać ;)

      Usuń
  14. Depilacja laserowa to swietna metoda dzięki której w sposób trwały możemy pozbyć się niechcianego owłosienia. Szczególnie polecane sa lasery diodowe- warto tu wspomnieć o laserze Vectus, który również niweluje jasne owłosienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Vectusa byłam też zadowolona, ale po odrośnięciu przerzuciłam się na LS ;)

      Usuń
  15. Bardzo polecam depilację laserową Vectusem. Tak jak jest napisane w artykule, domowe IPL nie mają szansy usunąć włosków na trwałe, a jedynie go uśpić. Odnośnie depilacji wąsika, jeżeli włoski są jasne to rzeczywiście jest dużo ciężej, aczkolwiek wspomniany wcześniej Vectus jest przystosowany do usuwania również włosków o jasnym zabarwieniu i u osób posiadających ciemną karnację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Vectusie już mi włosy odrosły, teraz chodzę na LS i wydaje mi się, że z jasnymi włosami radzi sobie lepiej ;)

      Usuń
  16. Dla mnie depilacja laserowa jest świetnym rozwiązaniem na ciągle wrastające włoski po tradycyjnych metodach. Efekt utrzymuje się bardzo długo i chociaż słyszałam, że włoski mimo wszystko mogą odrastać, mam nadzieję, że nie nastąpi to zbyt szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, przeżyłam odrastanie, ale po problemach hormonalnych ;)

      Usuń
  17. Bardzo przydatny artykuł dla osób chcących skorzystać z depilacji laserowej, odpowiadający na wiele pytań. Artykuł innymi słowy bardzo merytoryczny. W Krakowie czy innych miastach można już też z tego skorzystać, więc widać że zaczyna się to robić popularne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Depilacja laserowa to naprawdę wybawienie dla wielu osób. Jej rosnąca popularność na pewno poprawi komfort życia i samopoczucie wielu osób, np. borykających się z takimi problemami jak Ty. Fajnie, że opisujesz zabieg ze swojej perspektywy i na podstawie własnych doświadczeń, dzięki temu wiele osób może zobaczyć, jak to wygląda w praktyce. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W całości pewnie opiszę je, jak już będę po wszystkich ;)

      Usuń
  19. Tyle samo mitów co faktów. Gdzie się nie pójdzie można dowiedzieć się czegoś nowego. Winą tego jest tylko mały poziom wiedzy na temat depilacji laserowej,ale z każdym rokiem ona się zwiększa.

    OdpowiedzUsuń
  20. Depilacja laserowa marzy się wielu kobietom. Na pewno ułatwia codzienną pielęgnację i pozwala pozbyć się takich problemów jak bolesna depilacja woskiem czy wysuszona skóra po goleniu maszynką. Niestety wiele osób odstrasza ból, no i cena zabiegu - nie wszyscy mogą sobie na niego pozwolić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie akurat na twarzy nie boli nic, bardziej się martwię, że przy kolejnej burzy hormonalnej włoski wrócą ;)

      Usuń
  21. Hej! Gdzie przeprowadziłaś swoje zabiegi? Sama się ostatnio nad tym zastanawiałam, ale wciąż mam pewne opory...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W salonie Depilacja.pl w Krakowie, na św. Jakuba ;)

      Usuń
    2. Super, dzięki za odpowiedź! Sprawdzę, czy w mojej okolicy są jakieś godne polecenia salony, a w ostateczności do Krakowa nie mam tak daleko ;) Nie oddam moich włosków w niepewne ręce!

      Usuń
  22. Cześć! Wydaje mi się, że w Twoim artykule brakuje jednej istotnej kwestii, która pewnie zainteresuje wiele dziewczyn, w tym mnie, mianowicie - laserowe usuwanie wlosow jak dziala? Wiemy, że jest bezbolesne, ale czy pytałaś może Pań prowadzących zabieg jak to dokładnie wygląda? W jaki sposób laser sprawia, że włoski znikają? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musiałam pytać - laser jest pochłaniany przez włosowy barwnik (dlatego najłatwiej usunąć jest włosy ciemne) i przekształcany na energię termiczną, która załatwia brodawki włosowe ;).

      Usuń
  23. Mam za sobą 3 zabiegi, zniknęło 80% włosów . Nie wiem jak inne miejsca się bikini boli okrutnie ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgodzę się - bikini w ogóle nie bolało, ale pachy... xD

      Usuń
    2. Z pachami doświadczenia nie mam, ale kisnę na każdej sesji bikini xD mam wytatuowane całe nogi i stwierdzam, że jednak laser boli bardziej niż tatuaż 😂

      Usuń
  24. Mnie przy pierwszym zabiegu bolało bikini... ale przy drugim moja Pani kosmetolog zastosowała duża głowice, która "wsysa" skórę i okazało się, że to bolało dużo bardziej od bikini. Za to łydki prawie bez bólu. :) Już po pierwszym zabiegu efekty były widoczne, jestem po drugim i nie mogę doczekać się efektu. A tu jeszcze minimum 3 spotkania.PS. w moim odczuciu depilacja laserowa JEST BOLESNA ale do przeżycia. :) (Również LightSheer).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie poza okolicami pach (przez to zasysanie...) jest w zasadzie bezbolesna ;)

      Usuń
  25. Jestem po 4 zabiegach depilacji laserowej nóg. Jestem bardzo zadowolona, ponieważ moja skóra jest gładka a włoski, które jeszcze gdzieś tam odrastają są duzo słabsze. Łącznie mam mieć wykonane 6 zabiegów i już nie mogę się doczekać efektu końcowego. Polecam salon Laser Delux w Płocku. https://www.laserdelux.pl/plock Mają tam laser lightsheer.

    OdpowiedzUsuń
  26. Super nazwa bloga. :) Laser to zbawienie dla wielu kobiet. Maszynka i plastry z woskiem naprawdę są uciążliwe, a niektóre osoby mają tak ciemne i twarde owłosienie, że mają z tego powodu kompleksy. Fakt, cena trochę odstrasza, zwłaszcza, że depilacja laserowa to wciąż nowość. Ale myślę, że wkrótce naprawdę wiele osób się do niej przekona.

    OdpowiedzUsuń
  27. Do naszego gabinetu przychodzi wiele osób na depilację i zauważyłam, że ból jest baaardzo indywidualną kwestią. Jedna osoba się krzywi, a druga leży w pełni zrelaksowana - nie ma więc jednej odpowiedzi na to, czy zabieg jest bolesny. Na pewno za to jest mega skuteczny, świadczy o tym chociażby fakt, że coraz więcej osób się na niego decyduje, mimo ceny - dla wielu osób jest to dość kosztowne.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgadzam się, że skuteczność zależy od koloru owłosienia. Ciemniejsze włoski dużo trudniej ukryć i się ich pozbyć na dłużej. Dlatego warto zastosować depilacje laserową, ona jest dużo skuteczniejsze niż tradycyjne metody.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nic mnie w moim wyglądzie tak nie denerwuje jak wąsik...Na urodziny się wybieram właśnie na depilację do link, w końcu będę czuć się kobieco :)

    OdpowiedzUsuń
  30. u mnie był 8 zabiegów na bikini laserem Vectus. Puki zabiegi były robione byłam zachwycona jak tylko się skończyły automatycznie wszystko zaczęło odrastać.... teraz minęło pół roku od ostatniego zabiegu i 70% odrosło. co do bólu... nigdy więcej nie zrobię tego bez znieczulenia. moc zwiększana była stopniowo i niestety moje odczucia były takie jak by mi ktoś żywym ogniem przypalał... przeżyłam straszną traumę i nigdy więcej nie zrobię bikini laserem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na razie odrostu ciemnych włosów nie widać, a bolało mnie tylko w gorące miesiące (robiłam również bikini).

      Usuń
  31. Ja zdecydowałam się na zabiegi laserem LightSheer Duet w Vici Clinic w Krakowie. Jestem bardzo zadowolona z obsługi i z efektów tych zabiegów.

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajną kliniką w Krakowie jest https://leaclinic.pl/depilacja-laserowa-krakow/ tam wykonywałam zabieg. Polecam serdecznie bo naprawdę pracują tam specjaliści którzy dobrze wykonują swoją pracę. Jest miła atmosfera dbają o klienta. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo pomocny artykuł. Wszystko co należy wiedzieć na ten temat

    OdpowiedzUsuń
  35. Właśnie zastanawiałem nad depilacją laserową, ale strach jest na razie wygrany.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo pomocny artykuł, oby więcej takich.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawe jest, że niektóre osoby to boli, a niektóre nie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz