Dieta pudełkowa - moda czy sposób na zdrowe żywienie w zabieganiu?


Zdrowa żywność w jadłospisie - trudne początki


Nie znam osoby, która nie byłaby w jakimś okresie swojego życia na diecie. To postanowienie najczęściej dotyczyło oczywiście redukcji masy ciała i wymiarów, ale coraz częściej "przejście na dietę" wynika z chęci poprawy nawyków żywieniowych, różnego rodzaju nietolerancji pokarmowych lub schorzeń czy chęci budowania wymarzonej sylwetki. Niezależnie od powodu zmiany trybu żywienia - początki bywają trudne. Pamiętam dokładnie, jak kilka lat temu relacjonowałam tutaj moje starcie z budową zdrowszego jadłospisu i jak niewyraźnie czułam się w ciągu pierwszych tygodni. Zdrowa żywność musiała mnie do siebie przyzwyczaić :D. Przy większym zabieganiu utrzymanie swoich postanowień jest jeszcze bardziej skomplikowane. Czasami zwyczajnie w naszej codzienności brakuje czasu na zwykłe gotowanie. Wtedy z pomocą może przyjść dieta pudełkowa serwowana chociażby przez Be Diet Catering, we współpracy z którym powstał ten wpis.

Dieta z dostawą do domu.

Fit catering - dieta to nie tylko odchudzanie


Dieta dla większości z nas kojarzy się z redukcją masy ciała, ale przy wyborze diety pudełkowej można skorzystać z różnorakich opcji. Konkretna wartość kaloryczna posiłków, eliminowanie składników uczulających klienta (najczęściej to laktoza - jak w moim przypadku, czy gluten), dieta specjalna w przypadku ciąży bądź konkretnych schorzeń, jadłospis dostosowany do naszego planu treningowego czy krótki detox żywieniowy - to tylko kilka z możliwych opcji. W morzu ofert osoba zainteresowana dietą pudełkową z pewnością znajdzie coś dla siebie, szczególnie w większych miastach. Decyzji nie trzeba podejmować samemu metodą "chybił-trafił" w razie wątpliwości - większość firm specjalizujących się w dietach z dostawą do domu oferuje również konsultacje dietetyka. W przypadku wątpliwości co do wyboru warto także przemyśleć poradę u niezależnego dietetyka, niezwiązanego z żadną firmą oferującą fit catering.

Diety z doborem kaloryczności zwykle zamykają się w przedziale 1000-3000 kalorii i tutaj akurat uważam, że dolny pułap powinien być nieco podniesiony, bo tysiąc kcal to naprawdę niewiele nawet przy bardzo "stacjonarnym" trybie życia.


Dieta z dostawą - któż nie ceni sobie wygody!


Dieta z dostawą do domu ma z całą pewnością wielką zaletę, z którą nie sposób dyskutować - jest niebywale wręcz wygodna. Wystarczy wybrać firmę działającą na terenie naszego zamieszkania, dogadać szczegóły naszego żywienia (łącznie ze szczegółami dotyczącymi składników, których nie lubimy :D oraz porami posiłków), zapłacić za odpowiedni okres abonamentowy i codziennie o poranku bądź innej porze odbierać spod drzwi zestaw pudełek z pysznościami. Takie rozwiązanie szczególnie docenią osoby mocno zajęte i zabiegane.

Dieta pudełkowa - ta ciemniejsza strona


Dieta z dostawą do domu to, nie ma co ukrywać, droga usługa - w większości przypadków za dzienny zestaw, w zależności od wybranej opcji, trzeba zapłacić 45-80zł. Catering to rozwiązanie uniwersalne, więc możliwe, że koniecznym będzie przyprawienie po swojemu otrzymanych dań ;). Warto też wybierać firmy oferujące różnorodność - duża powtarzalność posiłków może spowodować, że szybko zrezygnujemy z nowej drogi żywieniowej. Poszukiwanie właściwego cateringu też nie jest proste, a opinie bywają naprawdę rozbieżne. Kto zapewni nam produkty o jakości, jakiej oczekujemy, a kto sprzeda standardowe, hurtownicze warzywa w cenie żywności ekologicznej? Niestety, także w tej branży trzeba uważać i wykonać naprawdę dokładną analizę rynku przed wyborem ;). 

Spore wątpliwości wzbudzały też we mnie same opakowania i ewentualne tony plastikowych odpadów związane z dostawą diety do domu, ale na szczęście - coraz więcej firm (ale wciąż za mało!) stosuje opakowania z materiałów biodegradowalnych i przyjaznych środowisku bądź stosuje opakowania wielorazowe (oczywiście indywidualne dla każdego klienta :D).

Dieta z dostawą - moje (małe) doświadczenia


Sama na diecie pudełkowej byłam tylko przez chwilę - 7 dni. Dotyczyła ona eliminacji laktozy, miała kaloryczność na poziomie 1500kcal i całkiem dobrze się sprawdziła. Po jej stosowaniu został mi ważny, dietetyczny nawyk przyrządzania posiłków na cały dzień poprzedzającego wieczora i regularniejsze odżywianie. No i przekonanie, że laktoza faktycznie w tym wieku już nie jest dla mnie :D. Skorzystałam wtedy z oferty zakupów grupowych i cała przyjemność nie kosztowała mnie szczególnie dużo - możliwe, że w przypadku kolejnych problemów żywieniowych czy zdrowotnych spróbuję jej ponownie. Dla zabieganych i nieszczególnie obeznanych z niuansami zdrowego odżywiania to może być dobry start do samodzielnych działań.

Komentarze

  1. Ja mysle, ze zapewne i moda ale takze sposob na zabieganych ludzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam zbyt dużego zaufania do kateringów jak i jedzenia "na mieście" :) od czasu do czasu OK, ale na pewno nie chciałabym być zależna od jakiejś firmy na co dzień. Niemniej jeśli komuś odpowiada i ma pieniądze, to jego wola. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, poszukiwanie odpowiedniej firmy też trwa ;)

      Usuń
    2. Tak, to prawda. :) Plus taki, że większość pudełek ogłasza się w Internecie i można znaleźć opinie (nie tylko na stronie producenta, gdzie są hymny pochwalne) też na blogach jak Twój. :) Nie jestem jakaś pro eko, ale przez różne problemy zdrowotne nauczyłam się, że najlepiej mi jest po jedzeniu z ryneczku pod domem. Myślę jednak, że gdybym była zdrowa, to bym prędzej lub później przetestowała taki pudełkowy katering, z samej ciekawości. :)

      Usuń
  3. Gdybym miała kasę to dlaczego by nie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety mam bardzo złe wspomnienia z dietami pudełkowymi. Odkąd usłyszałam, że korzysta się z odrzutów by zwyczajnie na tym zarobić, stwierdziłam, że nie będę jeść (dosłownie) śmieciowego/kompostowego jedzenia :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdopodobnie obie tezy są prawdziwe. U mnie pudełka pojawiło się na długo przed tym, jak okazało się to modne

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zdecydowanie preferuję "dietę pudełkową" własnej roboty, czyli gotowanie obiadków i drugich śniadań w domu i zabieranie ich ze sobą do pracy. Zdrowo, tanio oraz smacznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w okolicach przyszłego roku w końcu będę mieć na to czas <3

      Usuń
  7. Mnie nie przekonuje dieta pudełkowa. Według mnie jest do dobra opcja dla osoby zabieganej, która mieszka sama. Ja mam rodzinę, więc i tak przygotowywałabym posiłki dla dzieci i męża. Obawiam się, że koszt diety pudełkowej dla całej rodziny przekroczyłby nasz budżet domowy :-) poza tym uważam, że w domu również można przyrządzać zdrowe posiłki. Duże znaczenie ma wybór produktów, z których korzystamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie moda i to bardzo droga. Równie dobrze i taniej można zdrowo sie odżywiać gotując proste posiłki w domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę się nie przyznawać, kiedy ostatnio ugotowałam obiad w domu... xD

      Usuń
  9. Ja korzystam, jednak z pudełek własnej roboty. Wychodzi o wiele taniej i o wiele smaczniej

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogólnie samo stosowanie diety może oznaczać dla nas poprawę zdrowia oraz wpłynie na pewno naszą psychikę jak najbardziej pozytywnie. Ja jestem zdania, że świetnie także sprawdzają się właśnie diety pudełkowe. Bardzo dobrym wyborem jest na pewno catering dietetyczny https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-warszawa który w Warszawie dostarcza zawsze najświeższe oraz najsmaczniejsze posiłki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Korzystałam kiedyś z diety pudełkowej. Moje wrażenia były zupełnie na plus. Nie miałam wtedy czasu na gotowanie, ani liczenie kalorii.
    Jednak odkąd założyłam rodzinę - wolę sama dbać o to co jemy. Nie ukrywam czasami jest ciężko wygospodarować odpowiedni dużo czasu na gotowanie i przyrządzanie posiłków. Jednak jak już gotuję na do dzień/dwa. Dzieci i mąż dużo pomagają :) Przyrządzamy różne sałatki, pudełka na tzw drogę. Teraz to ja układam dietę wszystkim w rodzinie. Taki dietetyk bez wykształcenia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Diety pudełkowe same w sobie mają dobre zastosowanie, ale okazuje się, że nie każda jest warta naszej uwagi. I co my mamy wtedy zrobić? A no nie ma lepszego sposobu, niż poznanie tych, które są najlepsze. A jak to zrobić? A na przykład poprzez porównywarkę cateringów https://napudelkach.pl/. Dzięki niej łatwo porównamy opcje kaloryczności, diety wykluczające i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja swojego czasu korzystałem z diety pudełkowej redukcyjnej. Miało to miejsce kiedy ciągnąłem 2 etaty i nie bardzo był czas na gotowanie.
    Swoje doświadczenia z tą dietą wspominam bardzo pozytywnie. Fakt faktem kosztem wtedy się nie przejmowałem. Dochód miałem podwójny i opłacało mi się płacić za dostawę takich posiłków. Co plastikowych opakowań akurat mój dostawca je ograniczał.
    Sama dieta miała efekty, była bardzo smaczna kolorowa zdrowa i skrojona absolutnie pode mnie. Bylem na niej 3 miesiące. Teraz mama czas na gotowanie, ale może kiedyś wrócę do pudełek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja na diecie pudełkowej jestem już 3 miesiąc nie uważam, że jest to moda, ale duża wygoda, oszczędność czasu i dbanie o siebie. Często nie mam ani chwili na to żeby samemu gotować. Wstaje idę na siłownie, potem do pracy, wracam i korzystam z życia. Po pracy nie mam ochoty na gotowanie. Za to codziennie przyjeżdżają do mnie smaczne, zdrowe i pełnowartościowe dania. Ta dieta bardzo dobrze na mnie wpływa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też wypróbowałem, na razie miesiąc, ale już widzę efekty. Jest to na pewno bardzo wygodne. Trzeba znaleźć coś dla siebie, dla mnie świetnie sprawdza się firma https://www.kuzniazdrowia.pl i ich diety.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja bym tego modą nie nazwała. Owszem takie pudełkowe diety są coraz bardziej popularne, ale przede wszystkim dzięki nim można codziennie zdrowo się odżywiać. Dostarczać organizmowi tyle kalorii ile potrzebuje. Tylko na korzyść taka dieta wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy wpis. Zobaczcie sobie też na https://www.phamily.pl/blog/artykul/jestes-tym-co-jesz.html tutaj z kolei jest artykuł który mówi nam jak ważna jest w naszym życiu odpowiednia dieta. Poczytajcie zachęcam was.

    OdpowiedzUsuń
  20. Również korzystam z cateringu internetowego i jestem bardzo zadowolona

    OdpowiedzUsuń
  21. Teraz na rynku jest sporo tych firm, oferujących catering dietetyczny. Ja od dawna ćwiczę z Ewą Chodakowską więc jak zdecydowałam się na dietę pudełkową to też tą od niej https://bedietcatering.pl/. Jestem zadowolona posiłki są zróżnicowane, pożywne i bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wysyp cateringów dietetycznych sprawił, że można łapać oferty w coraz lepszych cenach. Jak ktoś jest singlem, to jest to całkiem atrakcyjne cenowo. Przy całej rodzinie (np. 2+2) to już spory wydatek, na który nie każdy może sobie pozwolić i gotowanie wyjdzie na pewno taniej.

    Sam korzystam z cateringu i jestem zadowolony. Miałem doświadczenie z kilkoma firmami i niestety – trzeba sporej weryfikacji przed wyborem dobrej firmy. Najczęstsze problemy: dostawy nie na czas, pomyłki w pakowaniu czy po prostu niesmaczne jedzenie. Kaloryka to nie wszystko... musi być również smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też uważam że dieta pudełkowa to dobre rozwiązanie które pozwala nad zadbać o zwoją dietę. Korzystam z https://goodboxfit.pl/ i serdecznie wam polecam tę firmę bo ma dobrą ofertę ale przede wszystkim przygotowują dania zdrowe i smaczne. Sprawdźcie i się z tym zapoznajcie. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie mąż namówił na zamówienie diety pudełkowej z https://torbasmaku.pl/ Ja mam odchudzającą a on sport. Oboje jesteśmy zachwyceni! Żałuję, że wcześniej nie pomyślałam o pudełkach. To ogromna wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. jemy ardzo smacznie i zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
  25. Cateringi dietetyczne bardzo się spopularyzowały w ciągu ostatnich lat i moim zdaniem to ogromny plus dla nas, konsumentów. Ciągła bieganina, brak czasu czy niewiedza na temat zdrowego żywienia może skutkować problemami zdrowotnymi, a w przypadku stosowania dobrej diety pudełkowej chociaż w pewnym stopniu kontrolujemy swój organizm i dostarczamy mu odpowiednich składników odżywczych. Wybór jest ogromny, od diet bezmięsnych po te wegetariańskie czy z wyeliminowaniem konkretnego, szkodliwego dla nas elementu. Cenowo może i wychodzi to trochę drożej, niż jakbyśmy gotowali sami w domu, ale w ostatecznym rozrachunku i tak jesteśmy na wygranej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mnie też taka dieta bardzo odpowiada, nie muszę gotować a danie mam zawsze pyszne i świeże. Tu gdzie zamawiam pakują w takie pojemniki do zgrzewu, że jak otwieram pojemnik to czuć aromat przypraw, danie aż zachęca do zjedzenia. Cenowo wychodzi w porządku biorąc pod uwagę jakość składników.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak tu nie kochać takiej diety:) Wszystko samo się robi co nie. Ja zdecydowałem się na https://powermeal.pl/, bardzo fajny catering

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja testowałam wiele cateringów dietetycznych. Nie ma idealnego - doszłam do wniosku że sama przygotuję sobie posiłki najlepiej i najtaniej :) Kupiłam Thermomix i dla testów
    dietę na Thermomix. Gotuję sama. Jest szybko zdrowo i tanio.

    OdpowiedzUsuń
  30. Według mnie dieta pudełkowa to same plusy.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dieta pudełkowa jest popularnym rozwiązaniem dla osób, które chcą utrzymać zdrową dietę, ale mają ograniczony czas na gotowanie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz