Pielęgnacja twarzy



Hej :)
Wyrwałam się z klatki nauki, bo poczułam wenę i ochotę do napisania czegoś :)

Jak już wspominałam - walczę z trądzikiem, odkąd pamiętam. Nie jest to ciężka postać, typowy trądzik grudkowo - krostkowy z przewagą zaskórników. Jeśli chodzi o preparaty drogeryjno - kosmetyczne to wypróbowałam chyba wszystkiego, i polecić mogę jedynie serię Ziaja Pro, ale zakupić ją można chyba tylko przez Allegro.

Od jakiegoś pół roku natomiast wyrzuciłam wszelkie kupne żele, kremy, toniki i tym podobne ( gotowe mam tylko maseczki, a i to nie wszystkie ). Przeszłam na delikatniejszą pielęgnacje, bez mocnego oczyszczania i pozbawiania skóry płaszcza ochronnego.

Obecnie moja pielęgnacja wygląda tak:
- wieczorem myję twarz metodą OCM - 20% oleju rycynowego i 80% oleju winogronowego; przy nakładaniu nie masuję, bo to wywołuje u mnie podskórne, bolące gul. Później przykładam szmatkę z mikrofibry namoczoną w możliwie najbardziej ciepłej wodzie, jaką potrafię wytrzymać - odczekuję do obniżenia temperatury i ścieram twarz;

- potem przemywam twarz hydrolatem - miałam już oczarowy, rozmarynowy, geraniowy, wszystkie bardzo dobrze się spisywały; rano natomiast przemywam twarz samym hydrolatem;

- po przemyciu na twarz nakładam mieszankę: 2 krople żelu hialuronowego + 3-4 krople oleju; na razie wypróbowałam oleje z pachnotki, konopny i z krokosza bawierskiego;

- staram się dwa razy w tygodniu nałożyć na twarz maseczkę ( obecnie jestem zakochana w maseczkach do twarzy firmy Bingo, ale marzą mi się glinki Argiletz w paście ;).

Efekt? zapalnych krostek prawie zero ( teraz mam trochę, ale to przez początek picia drożdży i stres sesyjny), skóra nie łuszczy mi się już z byle powodu, jest gładziutka i widać, że nawilżona :D

Dlatego rada: dziewczyny z trądzikiem - przyjrzyjcie się swojej pielęgnacji i oceńcie, czy nie traktujecie skóry zbyt mocnymi preparatami. Równowaga dobrze zrobi cerze ;)

Zapisałam się na mikrodermabrazję, bo jednak moich wągrów na nosie byle co nie zwalczy :P

Buziaczki :*:*

Komentarze

  1. witaj! mam pytanie odnośnie mieszanki kwasu hialuronowego i oleju - nakładasz ją na suchą czy wilgotną/zmoczoną twarz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ;) Nakładałam zawsze na suchą i oczyszczoną ;)

      Usuń
    2. dziękuję Ci serdecznie! :)
      pozdrawiam! :)

      Usuń

Prześlij komentarz