Druga część inna od pierwszej?



26 sierpnia wybrałam się z moją bratanicą i jej przyjaciółką do kina w Krakowie. Wybór dnia nie był przypadkowy - chciałyśmy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i kupić drugi tom Ostatniej spowiedzi Niny Reichter.

Nasze ambitne plany spaliły na panewce, gdyż... drukarnia się nie wyrobiła :P.

Na szczęście dzięki Panu Tomaszowi niedługo później tom wylądował w moim domu i został mi natychmiast podprowadzony przez Z. :P.






Mając do czynienia z jakąkolwiek czytelniczą serią normalnym jest, że porównujemy części ze sobą. Nie umiem odpowiedzieć na pytanie, która z części jest lepsza - ze względu na to, że nasi bohaterowie dojrzewają drugi tom mocno różni się od pierwszego.

Akcja tomu drugiego toczy się głównie wokół trójki głównych bohaterów: Ally, Brandina i Toma, jednak autorka zadbała o rozbudowanie wątków pobocznych: są wzmianki o pozostałych członkach zespołu, pojawiają się także nowi bohaterowie. Nie zabraknie też intryg osób spoza "wielkiej trójki".

Miłość dwóch mężczyzn do jednej kobiety - wydaje się, że to temat przerobiony "w każdą stronę", a jednak książka naprawdę wciąga. Bardzo się cieszę, że autorka pozwoliła Ally dorosnąć i z dziewczynki, która w zasadzie nie wiedziała, czego chce stała się kobietą, która potrafi walczyć o swoje. Fabuła doprawiona jest (w przeciwieństwie do tomu I) sporą dawką erotyzmu, jednak wątki miłosne nadal są mocno zaprawione słodyczą i dziecięcą naiwnością.

Na szczęście obecnie nie trzeba czekać na pojawienie się książki w księgarni ani płacić za wysyłkę, gdyż dostępna jest ona w formie e-booka(swoją drogą - idziecie w wersje elektroniczne czy tak jak ja wolicie zapach papieru? ;)).

Nie chcę zdradzać zbytnio fabuły, ale dla tych, którzy już czytali I i/lub II tom - jesteście za Tomem czy Brandinem? ;)


Komentarze

  1. Jeszcze nie czytałam, ale fajnie, że o tym piszesz - sprawdzę sobie tę książkę i dopiszę do listy, która się wydłuża. Obecnie czytam II tom Gry o tron - Starcie królów i tylko tym żyję :-P

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam książki i mam ich dość sporo a lista zakupowa co chwila się powiększa:) często czytam e-booki w sumie tylko dlatego żeby sprawdzić czy dana książka mi się podoba (potrafię w połowie czytania kupić papierową wersję i czytać jak człowiek, nie psuć oczu od kompa) no i często po prostu nie mam aż tyle siana żeby co chwila kupować nową książkę, dlatego poluję na okazję na allegro - ostatnio kupiłam trylogię + książkę w podobnym klimacie (jedna aukcja) za 45zł+przesyłka. Gdzie najdroższa książka z ceny na okładce to 40 zł. Niestety, książki i kosmetyki rujnują mój budżet doszczętnie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. powiem szczerze, że nie znam autorki, ani książki, ale bardzo lubię czytać i czuję się skuszona;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale wydaje się ciekawa, może ją sobie sprawię, bo czytać uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kontynuacja jeszcze lepsza niż t. I! Jestem zachwycona tą serią. + obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Staram się raczej wypożyczać książki niż kupować ze względu na ograniczony budżet i miejsce na półkach :P Ewentualnie odwiedzam antykwariaty. Na komputerze jednak czyta się niewygodnie, a czytnik ebooków też kosztuje...

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawa ksiązka,może ją znajdę w biblio;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, zastanawiam się nad piciem oleju słonecznikowego. jak myślisz, nie zaszkodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie zaszkodzi, aczkolwiek podziwiam - ja miałabym trudności z jego wypiciem ;)

      Usuń
  9. Bardzo interesująca wydaje się ta książka, chętnie ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham tą książkę :) Nie wiem czy wiesz, ale początkowo powieść ukazywała się w odcinkach na blogu http://letzte-beichte.blog.onet.pl/ :) Jestem jednym z szczęśliwców, który zna tę historię już kilka lat, ale i tak kupiłam książki i czytam, bo nie wiem większość, ale ja kocham historie miłosne z dobrą akcją w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna książka. Nie za często czytam, ale natchnął mnie Twój wpis i się nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz